PPPragtur 2006

6.August til 14.August.

Turen startede for flere år siden, inden vi (Morten - Mikael) havde taget kørekort til MC, vi havde været i Polen (Szczecin) mange gange, og havde flere gange snakket om at tage turen til Prag, og lige pludselig blev det til MC og turen blev en realitet. Vi startede turen 6.August i Svendborg, kørte lidt sent, da Morten først skulle aflevere hans datter, turen gik via Spodsbjerg-Tårs og videre med Gedser-Rostock.

Vi var i Rostock ca. klokken 2045, derfra kørte vi ned mod Berlin, lige nord for Berlin klokken ca. 2215 begyndte vi og lede efter et sted at overnatte, det var en fejl, vi skulle have gjort det noget før, for vi var inde i mange små byer for at lede efter hoteller/moteller/overnatning, men uden held, de fleste var lukkede, og vi var rigtig trætte af det til sidst, vi valgte et sted mere, og så ville vi sove i det fri, hvis det ikke lykkedes, men det gjorde det vi fik et dobbelt værelse, det eneste de havde, rigtig flinke folk, efter at vi havde pakket ud, fik vi lige et par bajere med værten ;-)

Næste morgen efter morgenmad kørte vi ind til Berlin, Morten skulle i Louis (MC Shop), det endte med at vi skulle ind til begge Louis i Berlin, før vi var klar til at trille videre. Godt Mikael havde Navigator med!! Denne dag blev til 12 timer på MC, vi kørte hele vejen fra Berlin til Prag på landevej (hyggeligt). Da vi ankom Prag ca. klokken 2330, skulle vi igen finde et sted at sove, vi fandt ud af, at det heller ikke var så nemt, men vi fik fat i en taxa chauffør, han kendte et pensionat, vi fik ham til at køre forrest til Pensionatet, det var et ganske fint sted, og billigt, hotellerne inde i byen er pisse dyre. Det skal siges at vi havde planlagt fra starten at bo på camping, men blev enige om, at vi ville se stedet an først, det så nu fint nok ud på camping, men vi vagte at blive på pensionatet, vi fik brug for teltene senere på turen.

Næste dag stod på sight-seeing, ture rundt i byen, og om eftermiddagen tog vi en tur på floden inclusiv spisning om aftenen, fed tur hvor der blev fortalt om de mange flotte bygninger i byen. Vi var meget skuffet over at det var så dyrt i byen, og så er vi ikke meget for steder der flyder med turister, vi er mere til steder, hvor vi kan være os selv, og møde lokale. Så vi besluttede os at køre videre til Szczecin i Polen, det var planlagt fra starten af, at vi skulle videre dertil, men ikke så tidligt på turen.

Næste dag kørte vi videre, det var fedt vejr, og en rigtig flot tur med bjerge og natur, men får set meget mere på MC. Vi vidste dog ikke at det skulle blive en lange dag for os, for Mortens MC begyndte at blive varm hele tiden, og da vi var i nærheden af Berlin, besluttede vi os at finde et sted at overnatte, og så finde et værksted næste dag. Vi fandt den fedeste camping plads i en skov, ejerne var helt tossede med hekse, og den hed noget med hekse camping. Vi fik sat telt op og gik op for at finde et sted at spise, de havde dog lukket køkkenet, så vi spurgte om hvor vi kunne spise, men sådan et par danskere skulle da have mad, så pludselig blev køkkenet åbnet, det viste sig at de kendte en der reparerede MC, så ham kunne de ringe til næste dag, de var bare flinke, vi købte nogle ekstra øl, satte os nede ved teltene snakkede og hørte musik.

Næste dag ringede de flinke ejere til deres ven, men fik anvisninger til et andet sted, og viste os hvordan vi skulle komme dertil. Vi spiste morgenmad på vej dertil. Da vi ankom til værkstedet og det tog dem ikke lang tid at konstatere, at Morten ikke skulle køre videre fra det værksted på hans MC, så han fik langt om længe en erstatningsbil fra SOS Danmark, for der var ingen hjælp at hente fra Falck. Morten fik en "Fritz" bil Opel Corsa 1,2 mini sport..... Haha. Vi fortsatte turen til Szczecin i Polen.

Næste dag var vi rundt i Szczecin, om aftenen var vi ude og drikke med nogle Polske venner, det var fedt. Morten blev nu mobbet lidt med hans fine Opel Corsa ;-)) De næste dage gik med fester og ture rundt i Szczecin, det var fedt at være tilbage, vi føler os virkelig hjemme der.

Den 14.August gik turen hjem af. De første tmer var med rigtig godt vejr, men så startede det at regne helt vildt. Jeg tror, at kun på dette tidspunkt var Morten glad for at sidde i Opel'en med kaffe og smøger. Jeg lignede vel det nærmeste man kommer på en druknet mus. Jeg var nød til at køre lidt hurtigere end Morten, da jeg ikke kunne se noget ved den lave fart. Så vi mistede hinanden. Jeg havde hele tiden sagt, at vi kører sammen ud, også hjem.... Men så tog jeg en afkørsel, for lige at vente på Morten, men jeg kunne ikke lige køre direkte på motorvejen igen, så jeg var nød til at køre igennem en by, og så var jeg jo bagved Morten, jeg ringede til ham, han havde siddet og hidset sig op over det jeg havde sagt med at følges ad.... Men nu var han foran, jeg fik indhentet ham, og vi fulgtes selvfølgelig ad hele vejen til Svendborg. ;-)

Vi håber at I vil nyde billederne nedenfor!!

Godt fortøjret på færgen Spodsbjerg-Tårs, BMW chimpanse.

Godt fortøjret på færgen Spodsbjerg-Tårs, HS chimpanse.

Efter en lang dag, skal der slappes. Vi tog ret sent afsted, ved 2200 tiden begyndte vi at lede efter overnatning, det var ikke smart, vi var i nærheden af Berlin, og prøvede mange gange, kl 2330 fandt vi endelig et lille kro, hvor vi kunne få et værelse, ikke to men et, men på dette tidspunkt betød det ikke meget, vi havde sagt til os selv, at hvis det ikke lykkes på denne kro, så var det overnatning i det fri. Det var et rigtig hyggeligt sted, de store fadøl smagte rigtig godt.

Der blev pakket hurtigt ud, og det lignede en slag mark, men det betød ikke en skid.

Pause på rasteplads efter at have besøgt 2 Louis Butikker i midten af Berlin, det skal siges at denne dag blev vi på vores MC i 12 timer, så der var dømt chimpanse røv.

BMW chimpansen med hans fuldt oppakkede BMW.

Prag er en rigtig flot by, det er absolut et besøg værd, men lidt i den dyre ende, efter Morten/Mikael's mening.

Prag er en rigtig flot by, det er absolut et besøg værd.

Prag er en rigtig flot by, det er absolut et besøg værd, selv om vi var der kort tid, blev det til rigtig meget Seight Seeing. Rundt i byen og på floden.

Prag er en rigtig flot by, det er absolut et besøg værd. Flod turen med middag var en dejlig tur. Prag by night er også fin, vi tog det dog stille og roligt, vi ville tilbage til "vores" by Szczecin næste dag.

EEt hyggeligt pensionat vi boede på i Prag, her er det før afgang mod Polen, vi nåede dog aldrig så langt skulle det vise sig.

Køre turen fra Prag mod Tyskland var flot, det var aften da vi ankom Prag, men på vej tilbage var i dagslys, en rigtig flot tur, med fantastisk udsigt.

HS Chimpanse havde til turen indkøbt vind skærm, det nød han til fulde på turen.

Køre turen fra Prag mod Tyskland var flot, en rigtig flot tur, med fantastisk udsigt og natur.

Morten havde yderligere lånt Mikaels ekstra hjelm, den blev flittigt brugt, når vejret ikke var bedst, og den åbne hjelm røg frem, når solen skinnede.

I Tyskland begyndte Honda'en og strejke, brændte varm hele tiden, så vi besluttede os for at finde en Camping plads og overnatte der, og finde et værksted næste dag. Vi fandt et virkelig fedt sted i en skov, fik slået lejr op, det var bare rigtig flinke ejere, køkkenet var lukket, men de sultne Danskere skulle da have mad, så det blev lige åbnet igen, og de havde da lige en ven, der havde et værksted, de ville prøve og ringe næste dag. Vi fik købt en røvfuld bajere, og sad og hørte lidt musik, og drak bajere.

Næste dag ringede de venlige ejere til deres ven, men han anbefalede et andet væksted, så vi fik kørsels vejledning, og trillede stille og roligt afsted.

MC værksted, det tog dem ikke langt tid at konstatere, at det var en toppakning der var gået, og de anbefalede at Morten ikke skulle køre videre på MC.

Morten skulle ikke køre videre på MC, så godt han var medlem af Falck, men der var bare ingen hjælp at hente fra dem af, derimod hjalp SOS International med alt, Morten har senere skiftet til Dansk Autohjælp pga dette.

Morten skulle ikke køre videre på MC, det var en masse ringen frem og tilbage.

Morten skulle ikke køre videre på MC, han kunne være et lille sted på dette tidspunkt, men det lykkes SOS International at skaffe en erstatnings bil (Opel Corsa), hvis man kan kalde det en bil!!!!! Det tog nogle timer.

Szczecin (Stettin) er en dejlig by, "vores" by, vi befinder os godt der, og det er cirka til priser af en tredje del af hvad det koster i Danmark.

Szczecin er en rigtig flot by, det er absolut et besøg værd.

Szczecin er en rigtig flot by, det er absolut et besøg værd. Denne kirke ligger lige over for vores hotel, den er rigtig flot indeni.

Morten ved hans CORSA, en rigtig FRITZ, tror nok at det ikke var så sjovt at køre hjem i bil, når det nu var en motorcykel ferie, men det er man jo ikke selv herre over. Smilet kom mere frem på vej hjem fra Szczecin, da det efter 2-3 timer begyndte at regne helt vildt, og det var nok mere rart og sidde i bil med kaffe og smøger!! Morten tror at hans far har vendt sig i graven den dag, hvor hans søn kørte i den Fritz bil. Morten er oprindelig fra B-Bov i Mojn-Mojn land.

Morten ved hans CORSA, en rigtig FRITZ, mens vejret er perfekt til MC.